דפים

Tuesday, October 4, 2011

מסביב לאירופה ב 7 ימים

נסיעת העסקים האחרונה שלי לקחה אותי לאירופה. בתכנון: פגישה עם לקוחות גדולים והדגמה של יכולות במוצר חדש. 7 ימים, 5 טיסות - המשמעות היא הרבה ביזנס, מעט פלז׳ר. חמוש בבגדים ההולמים את המעמד, בלפטופ עם כל המסמכים וקבצי ההתקנה ותקוות להרשים את הלקוחות, יצאתי לדרך.



לא אעייף את הקוראים בפרטים טכניים ואגש היישר לכמה תובנות מרכזיות מהנסיעה הזו:

1. כמה שנראה לך שחשבת על כל התסריטים האפשריים מראש ובדקת את כל מה שיכולת להעלות בדעתך בסביבת המעבדה, בסביבה של לקוח יש חוקים אחרים! אפילו שקיבלתי תרשימים מפורטים של סביבת העבודה של הלקוח וטרחתי להתקין העתק מדוייק של הסביבה במעבדה - כשמגיעים לדבר האמיתי - כל החוקים משתנים. אף על פי כן, כמות הבעיות שגילינו במעבדה ותיקנו בטרם הנסיעה הייתה שווה את המאמץ ולכן אין דבר חשוב מללמוד היטב את סביבת הלקוח בטרם מגיעים להתקנה.

2. חשוב להבהיר ללקוח את מטרת הביקור. אם המטרה היא להדגים יכולות למשל, אסור שהלקוח יחשוב שהוא הולך לקבל מוצר בו יוכל לעשות שימוש כבר למחרת. חשוב להסביר שהמוצר הוא עדיין בתהליך פיתוח ומדובר בגרסה ראשונית בלבד. תיאום ציפיות מראש הוא המפתח להצלחה של פגישה עם לקוח.

3. כשמתגלות בעיות בזמן ההתקנה, עדיף לצאת מהשוק כמה שיותר מהר ולעבור למצב בו משדרים ביטחון ונינוחות, לרשום את הבעיות שנתגלו ומומלץ אף להוסיף בדיחה שוברת קרח כמו ״זה לא באג, זה פיצ׳ר״. לקוחות לא אוהבים לראות מהנדסים מתפתלים שמנסים לתרץ את הבאגים שלהם, לכן צריך להראות נחישות וביטחון שימצא פתרון ואם אפשר גם לספק הבטחה לתיקון עם לוח זמנים.

4. לקחת אתכם איש QA שאחראי על בדיקת המוצר זה אחד הרעיונות הטובים ביותר בנסיעה ללקוחות. סיבה אחת היא שלאנשי QA יש בדרך כלל נסיון רב בהתקנת המוצר, הם עשו זאת עשרות פעמים ויוכלו להיות לעזר רב בעבודה אצל הלקוח. סיבה נוספת זה שתחושת המוצר, ייעודו, מגבלותיו ותכונותיו - מתגלים בצורה המדוייקת יותר בסביבה אמיתית ולא בסביבת המעבדה הרגילה. ברגע שרואים איך המוצר עובד בסביבה אמיתית, שומעים על הצרכים של הלקוח ממקור ראשון, מבינים את המשמעות של כל תכונה במוצר, מקבלים את התחושה בשטח לגבי דרך פעולתו של המוצר - אפשר לבדוק אותו לאחר מכן באופן מדוייק יותר, לחשוב על תסריטי בדיקה חדשים ועל ידי כך לשפר את איכות המוצר בצורה מדהימה.

5. והכי חשוב: את השוקולדים למשרד הביאו באמת מהמדינה שאליה נסעתם ולא מהדיוטי פרי בארץ - הרי זו הסיבה האמיתית שבגללה שולחים אתכם לחו"ל :)

אמנם לא נסעתי ברכבות באירופה, אבל אם הייתי נוסע, בטוח שככה זה היה נראה (ונשמע):


No comments:

Post a Comment